Umiejętności
ArchitectForemanMaster of BallisticsFortifications BuilderSapperBuilder
Quartermaster
Alchemist
Gold Digger
High PayLandlord
Tavern Lover
Enlister
Charismatic Enlister
Round of DrinksMerchant
Salesman
Caravanner
Mule MasterLeader
Charismatic Leader
Master Trainer
Diplomat
HarangueKnight
Defensive Tactician
Defensive Rider
Barrage Fire Expert
Ground Holder
LogisticianBarbarian
Scout Hunter
Slaughter
PlundererRanger
Spying Master
Fast Runner
Intelligence ExpertFighter
Tactician
Rider
Marksman
Infantry MasterDestructive Wizard
Destructive Instinct
Arcane Master
Scribe
Destructive ExpertDark Wizard
Dark Instinct
Arcane Master
Scribe
Dark Magic ExpertPriest
Light Instinct
Arcane Master
Scribe
Light Magic ExpertSummoner
Summoning Instinct
Arcane Master
Scribe
Summoning Magic Expert
Infiltrator
???
???
???Soveriegn of Sheogh
???
???
???Legendary Magician
???
???
???Dragon Knight
???
???
???Legendary Warrior
???
???
???Eternal Night
???
???
???King of the Undead
???
???
???Legendary Spy
???
???
???Lord of Silver Cities
???
???
???Legendary Muse
???
???
???Legendary Paladin
???
???
???Mage Hunter
???
???
???
Quartermaster
Alchemist
Gold Digger
High PayLandlord
Tavern Lover
Enlister
Charismatic Enlister
Round of DrinksMerchant
Salesman
Caravanner
Mule MasterLeader
Charismatic Leader
Master Trainer
Diplomat
HarangueKnight
Defensive Tactician
Defensive Rider
Barrage Fire Expert
Ground Holder
LogisticianBarbarian
Scout Hunter
Slaughter
PlundererRanger
Spying Master
Fast Runner
Intelligence ExpertFighter
Tactician
Rider
Marksman
Infantry MasterDestructive Wizard
Destructive Instinct
Arcane Master
Scribe
Destructive ExpertDark Wizard
Dark Instinct
Arcane Master
Scribe
Dark Magic ExpertPriest
Light Instinct
Arcane Master
Scribe
Light Magic ExpertSummoner
Summoning Instinct
Arcane Master
Scribe
Summoning Magic Expert
Infiltrator
???
???
???Soveriegn of Sheogh
???
???
???Legendary Magician
???
???
???Dragon Knight
???
???
???Legendary Warrior
???
???
???Eternal Night
???
???
???King of the Undead
???
???
???Legendary Spy
???
???
???Lord of Silver Cities
???
???
???Legendary Muse
???
???
???Legendary Paladin
???
???
???Mage Hunter
???
???
???
Umiejętności użytkowe
Pierwsza wyraźnie odstających od innych grupa umiejętności. Są nastawione głównie na kupiectwo, rozbudowę miast i ochronę przed oblężeniami.
Zwiększa zdolności obronne miasta, skuteczny w oblężeniach i pozwala budować katapulty. | Architect | ||
Nazwa | Opis | ||
Foreman | +9/18/27% prędkość budowy i ulepszania kopalń | KomentarzZdecydowanie jedna z potrzebniejszych umiejętności, ale tylko u bohatera drugorzędnego budowniczego. | |
Master of Ballistics | +9/18/27% skuteczności bombardowania katapulty | KomentarzSerio - ktoś jeszcze używa katapult albo balist? | |
Fortifications Builder | +3/6/9% do fortyfikacji | KomentarzPrzydatne tylko jeśli jest w oblężonym mieście. | |
Sapper | -3/6/9% do fortyfikacji przeciwnika | KomentarzPraktyczne zastosowanie - atak na graala przeciwnika. |
Zwiększa przychód miasta. buduje budynki produkcyjne. Dobry wybór dla rozwoju gospodarczego. | Builder | ||
Nazwa | Opis | ||
Quartermaster | +3/6/9% przychód | KomentarzJeśli cierpimy na chroniczny brak drewna i kamieni, a mamy kopalnie w regionie to jest przydatne. | |
Alchemist | +3/6/9% przychód | KomentarzPodobnie jak z Quatermaster - jeśli mamy kopalnie, które nie pokrywają naszego zapotrzebowania na rzadkie surowce to się tego uczymy. | |
Gold Digger | +3/6/9% przychód | KomentarzJak to mówią piraci - złota nigdy dość. Zwłaszcza w późniejsze fazie gry gdzie tony idą na utrzymanie armii. | |
High Pay | +5/10/15 jednostek. | KomentarzSkoro i tak trzymamy tego bohatera wewnątrz zamku to możemy sobei pozwolić na zwiększenie defensywy. |
Wydarzenia karczemne tańsze lub bardziej efektywne. Zmniejsza koszty utrzymania. | Landlord | ||
Nazwa | Opis | ||
Tavern Lover | -9/18/27% koszty w tawernie | KomentarzPrzydatne w późniejszej fazie kiedy to koszt rekrutacji bohatera jest porównywalny do budowy graala | |
Enlister | +1/2/3 punktów umiejętności rekrutowanych bohaterów | KomentarzBardzo przydatne, ale brać tylko dla bohatera drugorzędnego. | |
Charismatic Enlister | +45/90/135% jednostek rekrutowanych bohaterów | KomentarzW późniejszej fazie nie widać różnicy, ale na początku gry daje niezły boost do sily armii. | |
Round of Drinks | -3/6/9% koszty utrzymania armii | KomentarzPrzydatne zwłaszcza w późniejszej fazie gry, gdy armie wprost pożerają złoto. |
Zwiększona efektywność karawan. Zdobywa więcej złota w kontaktach z kupcami. | Merchant | ||
Nazwa | Opis | ||
Salesman | +9/18/27% zysk sprzedaży | KomentarzZawsze nam brakuje złota i jakiś surowców mamy za dużo. | |
Caravanner | +50/100/150% pojemności karawan | KomentarzPrzydatne gdy zaczynamy przerzucać surowce między zamkami w celu rozwoju naszych podbojów. | |
Mule Master | +50/100/150% prędkości karawan | KomentarzPrzydatne gdy zaczynamy przerzucać surowce między zamkami w celu rozwoju naszych podbojów. |
Umiejętności bojowe
Umiejętności bojowe nastawione są głównie na zwiększenie liczebności i siły armii. Pośród nich znajdziemy też umiejętności wywiadowcze i kontrwywiadowcze.
Szybsza produkcja i rekrutacja wojsk. Pozwala na zaciąg jednostek poziomu 7. | Leader | ||
Nazwa | Opis | ||
Charismatic Leader | +1/2/3 do przyrostu stworzeń. Nie działa na jednostki 7 Tieru. | KomentarzJedna z przydatniejszych zdolności. Na pewno się przyda. | |
Master Trainer | -9/18/27% do czasu rekrutacji. Nie działa na jednostki 7 Tieru. | KomentarzJedna z przydatniejszych zdolności. Na pewno się przyda. | |
Diplomat | +9/18/27% szans na rekrutację stworzeń neutralnychChodzi nie o żywiołaki w dowolnym momencie, ale o neutrale z lasów w regionie. | KomentarzWydawałoby się przydatne, ale jednak nawet z maksymalnym bonusem nie jest pewne, że zdobędziemy armię. | |
Harangue | +5/10/15 wszystkich jednostek. | KomentarzPrzydatne zwłaszcza w przypadku posiadania niskopoziomowych stworów, których liczebność można szybko uzyskać w setkach ;) |
Podnosi obronę jednostek. Buduje forty. Żadne królestwo nie jest chronione bez rycerza. | Knight | ||
Nazwa | Opis | ||
Defensive Tactician | +1/2/3% jednostek. | KomentarzPrzydatne tylko w obronie. Jeżeli atakujemy tylko to omijać szerokim łukiem. | |
Defensive Rider | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzPrzydatne dla obrońców, ale trzeba mieć nieco szczęścia, aby to użyć. | |
Barrage Fire Expert | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzPrzydatne dla obrońców, ale trzeba mieć nieco szczęścia, aby to użyć. | |
Ground Holder | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzPrzydatne dla obrońców, ale trzeba mieć nieco szczęścia, aby to użyć. | |
Logistician | -2/4/6% do strat w walce | KomentarzUWAGA! Ta zdolność działa tylko kiedy się bronimy! (o ten procent więcej stworzeń jest wskrzeszonych po walce) |
Wytrenowany w zauważaniu szpiegów. Dobre wyniki w wojnie podjazdowej. Pozwala łapać wrogich zwiadowców. | Barbarian | ||
Nazwa | Opis | ||
Scout Hunter | +3/6/9 poziomów do wykrywania szpiegów | KomentarzKontrwywiad. Nic innego. | |
Slaughter | + 3/6/9% strat wroga | KomentarzJedyna przydatna umiejętnośc w zestawie wywiadowczym dla zwykłych ataków. | |
Plunderer | +21/42/63% splądrowanych zasobów. | KomentarzNie mamy dośc surowców i czas produkcji nie rekompensuje tego? Zróbmy najazd na sąsiadów z maksymalnym poziomem tej umiejętności :) |
Lepszy zwiad. Szpieguje wrogie miasta i regiony. Potrzebujesz go, jeśli chcesz mieć oko na sąsiadów. | Ranger | ||
Nazwa | Opis | ||
Spying Master | +5/10/15 poziomów podczas szpiegowania | KomentarzTylko dla zwiadowców. | |
Fast Runner | +9/18/27% prędkości do szpiegowanego obiektu | KomentarzTylko dla zwiadowców - szybciej dostaniemy informacje o przeciwniku. | |
Intelligence Expert | -21/42/63% czasu szpiegowania. | KomentarzTylko dla zwiadowców - szybciej dostaniemy informacje o przeciwniku. |
Zwiększa zdolność ataku jednostek. Przydatny w tępieniu wojsk wokół miasta. | Fighter | ||
Nazwa | Opis | ||
Tactician | +1/2/3% jednostek. | KomentarzBardzo przydatna zdolność szczególnie dla wysokopoziomowych jednostek. | |
Rider | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzBardzo przydatna zdolność szczególnie dla wysokopoziomowych jednostek. | |
Marksman | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzBardzo przydatna zdolność szczególnie dla wysokopoziomowych jednostek. | |
Infantry Master | +5/10/15% dla , kiedy walczą z . | KomentarzBardzo przydatna zdolność szczególnie dla wysokopoziomowych jednostek. |
Umiejętności magiczne
Są one w pewien sposób połączone. Zarówno zwiększenie liczby kart w księdze zaklęć jak i liczby możliwych zaklęć do rzucenia są wspólne dla wszystkich szkół przez co bohater potrzebuje mniej punktów umiejętności na ich rozwinięcie.
Może korzystać z Magii Zniszczenia. Specjalizacja w niszczeniu przeciwnika. | Destructive Wizard | ||
Nazwa | Opis | ||
Destructive Instinct | +6/12/18% do mocy Magii Zniszczenia | KomentarzKażdy mag tej szkoły to musi mieć. | |
Arcane Master | +1/2/3 sloty na zaklęcia w księdze. | KomentarzPrzydatne kiedy lubimy mieć szeroki wachlarz zaklęć. Umiejętność ta oddziałuje na druga szkołę magii. | |
Scribe | Pozwala rzucić w walce drugie zaklęcie o maksymalnym poziomie 1/3/5. | KomentarzInnymi słowy - możemy rzucić 2 zaklęcia tego samego poziomu w jednej walce. Umiejętność oddziałuje na drugą szkołę magii. | |
Destructive Expert | +2/4/6 podczas rzucania zaklęć Magii Zniszczenia | KomentarzJeżeli zaczyna nam brakować punktów umiejętności a mamy do wyboru Instinct lub Expert - lepiej brać Instict (statystycznie lepiej się wychodzi na tym na wyższym poziomie bohatera). |
Może korzystać z Magii Ciemności. Specjalizacja w niszczeniu słabego przeciwnika lub osłabianiu silniejszego. | Dark Wizard | ||
Nazwa | Opis | ||
Dark Instinct | +6/12/18% skuteczność Magii Ciemności | KomentarzKażdy mag tej szkoły to musi mieć. | |
Arcane Master | +1/2/3 sloty na zaklęcia w księdze. | KomentarzPrzydatne kiedy lubimy mieć szeroki wachlarz zaklęć. Umiejętność ta oddziałuje na druga szkołę magii. | |
Scribe | Pozwala rzucić w walce drugie zaklęcie o maksymalnym poziomie 1/3/5. | KomentarzInnymi słowy - możemy rzucić 2 zaklęcia tego samego poziomu w jednej walce. Umiejętność oddziałuje na drugą szkołę magii. | |
Dark Magic Expert | +2/4/6 przy rzucaniu zaklęć Magii Ciemności | KomentarzJeżeli zaczyna nam brakować punktów umiejętności a mamy do wyboru Instinct lub Expert - lepiej brać Instinct (statystycznie lepiej się wychodzi na tym na wyższym poziomie bohatera). |
Może korzystać z Magii Światła. Specjalizacja w zwiększaniu wydajności swoich wojsk. | Priest | ||
Nazwa | Opis | ||
Light Instinct | +6/12/18% mocy Magii Światła | KomentarzKażdy mag tej szkoły to musi mieć. | |
Arcane Master | +1/2/3 sloty na zaklęcia w księdze. | KomentarzPrzydatne kiedy lubimy mieć szeroki wachlarz zaklęć. Umiejętność ta oddziałuje na druga szkołę magii. | |
Scribe | Pozwala rzucić w walce drugie zaklęcie o maksymalnym poziomie 1/3/5. | KomentarzInnymi słowy - możemy rzucić 2 zaklęcia tego samego poziomu w jednej walce. Umiejętność oddziałuje na drugą szkołę magii. | |
Light Magic Expert | +2/4/6 prrzy rzucaniu zaklęć Magii Światła | KomentarzJeżeli zaczyna nam brakować punktów umiejętności a mamy do wyboru Instinct lub Expert - lepiej brać Instinct (statystycznie lepiej się wychodzi na tym na wyższym poziomie bohatera). |
Może korzystać z Magii Przywołania. Specjalizacja w niszczeniu przeciwnika bez narażania swoich wojsk. | Summoner | ||
Nazwa | Opis | ||
Summoning Instinct | +6/12/18% mocy Magii Przyzywania | KomentarzKażdy mag tej szkoły to musi mieć. | |
Arcane Master | +1/2/3 sloty na zaklęcia w księdze. | KomentarzPrzydatne kiedy lubimy mieć szeroki wachlarz zaklęć. Umiejętność ta oddziałuje na druga szkołę magii. | |
Scribe | Pozwala rzucić w walce drugie zaklęcie o maksymalnym poziomie 1/3/5. | KomentarzInnymi słowy - możemy rzucić 2 zaklęcia tego samego poziomu w jednej walce. Umiejętność oddziałuje na drugą szkołę magii. | |
Summoning Magic Expert | +2/4/6 przy rzucaniu zaklęć Magii Przyzywania | KomentarzJeżeli zaczyna nam brakować punktów umiejętności a mamy do wyboru Instinct lub Expert - lepiej brać Instinct (statystycznie lepiej się wychodzi na tym na wyższym poziomie bohatera). |
Umiejętności legendarne
Chyba najbardziej zróżnicowana grupa umiejętności. Znajdziemy tutaj zdolności zarówno zwiększające siłę czarów czy armii, ale też poprawiające na naszą korzyść stosunki z targowiskiem. Niestety możemy posiadać tylko jedną umiejętność legendarną (zwaną tez legendarną karierą) na bohatera i każda z nich kosztuje nas 642. W sklepie możemy nabyć na dwa tygodnie za 3187 jednego z 12 bohaterów legendarnych już dostosowanych do konkretnej funkcji (np. Kha-Beleth jako wojowniczy Władca Sheoghu niszczący każdego przeciwnika), ale pod pewnymi warunkami: nie możemy mieć więcej jak 15 bohaterów ani 2 legendarnych i nikt inny nie może używac tego bohatera na danym świecie przez ten okres czasu.
Dowódca wojsk, który samą obecnością zwiększa ich mobilność. | Infiltrator | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +1/2/3 połówek pola między przystankami | KomentarzLegendarny zwiadowca? Ktokolwiek chce na to wydawać kasę ciężko zarobioną kasę? Szczerze, znam lepsze sposoby wydania i punktów umiejętności. | |
??? | -5/10/15% czas postoju | KomentarzSą lepsze sposoby wydania i punktów umiejętności. | |
??? | +2/4/6% prędkość ruchu bohatera | KomentarzSą lepsze sposoby wydania i punktów umiejętności. Zwłaszcza jeśli chodzi o umiejętności legendarne. |
Demoniczny wojownik specjalizujący się w zwiększaniu zniszczeń wśród wrogów. | Sovereign of Sheogh | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +10/20/30 jednostek | KomentarzW końcu coś przydatnego w legendarnych umiejętnościach. | |
??? | +4/8/12% bohatera | KomentarzKolejna przydatna rzecz w tym zestawie ;) | |
??? | + 4/8/12% strat przeciwnika | KomentarzTylko w grze PvP. Jeśli to PvE to i tak wróg traci 0 lub 100% swoich wojsk. |
Mistrz Magii Światła i Przyzywania używający zaklęć do obrony. UWAGA! Ta kariera postaci NIE umożliwia nauki zaklęć. Bohater musi nauczyć się odpowiedniej szkoły magii w pierwszej kolejności. | Legendary Magician | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +10/20/30% mocy Magii Przywołania | KomentarzTylko dla przywoływaczy (Summoner). | |
??? | + 10/20/30% mocy Magii Światła | KomentarzTylko dla kapłanów (Priest). | |
??? | -3/6/9% strat po obronie | KomentarzMagowie bazują na magii, więc każdy żołnierz jest na wagę złota dla nich (w późniejszej fazie magia pozwala im ograniczać nie tylko straty, ale też wygrywać cale bitwy z garstką tylko podkomendnych). |
Ofensywny wojownik używający Magii Zniszczenia do wyeliminowania przeciwników. UWAGA! Ta kariera postaci NIE umożliwia nauki zaklęć. Bohater musi nauczyć się odpowiedniej szkoły magii w pierwszej kolejności. | Dragon Knight | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +4/8/12% strat wroga podczas jego obrony | KomentarzCzy tylko mi się wydaje, że ta umiejętność nawet w PvP nie daje satysfakcji? | |
??? | +10/20/30% moc Magii Zniszczenia | KomentarzTylko dla mistrzów magicznej destrukcji. | |
??? | +4/8/12% bohatera | KomentarzJedyne naprawdę sensownie wydane punkty umiejętności w obrębie tej kariery. |
Potężny wojownik biegły w bitewnych sztukach. | Legendary Warrior | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | + 4/8/12% bohatera | KomentarzPrzydatne praktycznie w każdej rozgrywce. | |
??? | + 4/8/12% bohatera | KomentarzTylko w przypadku obrońców. | |
??? | - 5/10/15% fortyfikacji wroga | KomentarzNawet w oblężeniach nie zawsze warto to trzymać. |
Mroczny czarodziej wyspecjalizowany w obronie. UWAGA! Ta kariera postaci NIE umożliwia nauki zaklęć. Bohater musi nauczyć się odpowiedniej szkoły magii w pierwszej kolejności. | Eternal Night | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | -3/6/9% strat w obronie | KomentarzTylko dla obrońców często nękanych atakami. | |
??? | +4/8/12% fortyfikacji | KomentarzDla obrońców miast. | |
??? | +10/20/30% mocy Magii Ciemności | KomentarzTylko dla mrocznych czarodziei. |
Wyszkolony czarodziej używający Magii Ciemności i Przyzywania. UWAGA! Ta kariera postaci NIE umożliwia nauki zaklęć. Bohater musi nauczyć się odpowiedniej szkoły magii w pierwszej kolejności. | King of the Undead | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +10/20/30% mocy Magii Ciemności | KomentarzTylko dla mrocznych czarodziei. | |
??? | + 10/20/30% mocy Magii Przyzywania | KomentarzTylko dla przywoływaczy. | |
??? | +4/8/12% strat wroga podczas ataku | KomentarzIdealne do wojny podjazdowej. |
Niezwykle wyszkolony zwiadowca, który zdobywa dokładne informacje bez względu na okoliczności. | Legendary Spy | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +66/133/200% prędkość karawan | KomentarzTylko jeśli obraliśmy ścieżkę rozwoju kupca znajduje to zastosowanie | |
??? | +5/30/45 poziomów podczas zwiadu | KomentarzNawet zwiadowcom to nie jest potrzebne. | |
??? | -2/24/36% czas zwiadu | KomentarzTylko dla szpiegów |
Wydajny zarządca, pod którym okiem rośnie wydobycie surowców w królestwie. | Lord of Silver Cities | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | +5/10/15% przychód | KomentarzPrzydatne zwłaszcza w późniejszej grze, gdzie tony złota idą na utrzymanie jednostek. | |
??? | +5/10/15% przychód | KomentarzGłównie do sprzedaży w późniejszym etapie gry. | |
??? | +5/10/15% przychód | KomentarzGłównie do sprzedaży w późniejszym etapie gry. |
Bohater umiłowany przez ludzi, zwiększa morale i rekrutację. | Legendary Muse | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | - 5/10/15% koszty utrzymania armii | KomentarzDosłownie koszty postoju armii w mieście, ale znając życie tak zrobili, że zmniejsza cały koszt utzymania jeśli bohater jest w mieście. Przydatne w końcowej fazie gry. | |
???] | +2/4/6 jednostek T1-6 | KomentarzWięcej! Dajcie mi więcej jednostek! Większą armię! :) | |
??? | +5/10/15% przychód | KomentarzPrzydatne zwłaszcza w końcowej fazie gry. |
Doświadczony obrońca władający Magią Światła | Legendary Paladin | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | -3/6/9% strat po obronie | KomentarzPrzydatne jesli jesteśmy nękani atakami lub poruszamy się szybko do celu, gdzie potrzebujemy jak największą armię. | |
??? | +4/8/12% | KomentarzTylko podczas obrony przed wrogiem, co jednak nie jest takie częste. | |
??? | +10/20/30% mocy Magii Światła | KomentarzTylko dla kapłanów. |
Wojownik specjalizujący się w neutralizowaniu zaklęć przeciwnika. | Mage Hunter | ||
Nazwa | Opis | ||
??? | -5/10/15% wroga | KomentarzPrzydatne tylko jeśli przeciwnik jest nastawiony typowo ofensywnie. | |
??? | -5/10/15% wroga | KomentarzTylko w walce z wrogimi bohaterami magii. | |
??? | -10/20/30% mocy zaklęć wroga | KomentarzTylko w walce z wrogimi bohaterami magii |