Heroes Battles
Jak Heroes Kingdoms można było, zwłaszcza w początkowej jej fazie, nazwać okrojoną wersją H5, tak Heroes Battles jest (a raczej było) okrojoną wersją Heroes Kingdoms. W tej facebookowej wersji, bo grą tego raczej nazwać nie można było, mieliśmy tylko jeden surowiec - złoto. Zdobywaliśmy je walcząc z innymi graczami. Heroes Battles opierała się na pierwszym sezonie Heroes Kingdoms i w związku z tym do wyboru mogliśmy mieć jedynie: ludzi z Przystani, magów z Akademii, nekromantów z Nekropolis i demony z Inferno. Jednostki obowiązywały te same bonusy i statystyki co w Heroes Kingdoms. Warto tu jeszcze wspomnieć o tzw. cheer points. Przed bitwą, jeszcze w fazie planowania mogliśmy każdemu oddziałowi przyporządkować do 10 "okrzyków", za które się płaciło właśnie cheer points - im więcej "okrzyków" tym droższy się stawał każdy następny. Miało to o tyle znaczenie, że do końca nie wiedzieliśmy kiedy jaki oddział przeciwnika zostanie wystawiony, gdyż walczyliśmy z ustawieniami jakimi inny gracz ustanowił tuż przed rozpoczęciem walki, i niejednokrotnie okrzyki, zwiększając siłę oddziału (a tym samym jego żywotność), ratowały nam skórę.Niestety, to nie Ubisoft dobił tytuł z racji zbliżającego się Heroes Online jak miało to miejsce z HK, ale facebook. Heroes Battles nie działała na niektórych przeglądarkach (np. Chrome) i jednocześnie wymagała nieszyfrowanego połączenia, które to facebook zaczął wprowadzać w 2011 roku. Od sierpnia 2013 uniemożliwiono przełączanie się między szyfrowanym i nieszyfrowanym połączeniem, co bezpośrednio przyczyniło się do ostatecznej śmierci Might and Magic: Heroes Battles.