Neutralne
Wymienione niżej jednostki neutralne pojawiły się po raz pierwszy w trzecin sezonie HK wraz z nadejściem serwerów PvE i Wojną Fortec. Cztery (jeszcze) typy Żywiołaków oraz Rycerze Śmierci stanowią przeciwników, z którymi należy się zmierzyć, krocząc honorową Ścieżką (po Łzę Ashy). Alternatywy (Sylvanu) i Mantykora (podobnie jak reszta neutrali) pojawiła się w grze tylko po jednym razie i nie powracały, więc możemy z czystym sumieniem pominąć ich bliższy opis ;) - I.Fire Elemental 3300 | Water Elemental 3900 | Earth Elemental 3600 | Wind Elemental 4200 | Death Knight 60 000 |
Jednostki Fortecy
Trzecim smoczym bóstwem, które powinno przebudzić się z letargu był Arkath, smok krasnoludów, ognia. Jednakże uznał, że przebudzi się tylko i wyłącznie wtedy, gdy jego "dzieci" zgromadzą się pod jednym młotem. Za to swoiste miejsce zbiórki posłużyły pradawne Fortece, które (początkowo) jednakże nie utrzymałyby się same - do tego potrzebne są armie i bogactwa zgromadzonego przez mieszkańców powierzchni.
Nieulepszone | Defender 97 | Spearwielder 146 | Bear rider 370 | Brawler 918 | Rune Priest 1756 | Thane 3195 | Fire Dragon 6484 |
Ulepszone | Shield Guard 117 | Skirmisher 176 | Black Bear Rider 445 | Berserker 1101 | Rune Patriarch 2587 | Lord of Storm 4108 | Magma Dragon 9077 |
Jednostki Lochu
Nie tylko krasnoludy wyszły z podziemi. Wraz z nimi ruszyło ich nemezis: klany mrocznych elfów pragnących przejąć krasnoludzkie ziemie. Podczas gry w losowych miejscach będą pojawiać się Rifty - "miasta" mrocznych elfów, z których będą wysyłani normalni bohaterowie próbujący albo spróbować skraść Łzę Ashy z miasta gracza, albo najechać i wybić do kufla najbliższą Fortecę. Siła Rifta uzależniona jest od siły okolicznych miast.
Nieulepszone | Scout 72 | Blood Maiden 134 | Minotaur 303 | Dark Raider 751 | Hydra 1509 | Shadow Witch 2478 | Shadow Dragon 6793 |
Ulepszone | Assasin 87 | Blood Witch 160 | Minotaur Guard 364 | Grim Rider 902 | Deep Hydra 2224 | Shadow Matriarch 3186 | Black Dragon 9510 |