Fortece Runiczne (Runic Fortress) są nieaktywne, tzn. nie można ich zdobywać, aż do czasu osiągnięcie przez którykolwiek sojusz poziomu 7, co inicjuje Wojnę Fortec. Informację o przygotowaniach dostajemy kiedy ów sojusz zyskuje już poziom 6, więc wtedy zwierzchnik może zacząć stawiać portale na mapie - jedyną drogę do Runicznych portali.
O składzie fortecy
Każda forteca ma 5 poziomów, na każdym z nich można zamontować trzy różne rodzaje "pułapek" (AntimagicZmniejsza skuteczność wrogich zaklęć o 10/20/30/40/50/60/70/80/90/100%, BallistaZadaje przed walką całej wrogiej armii obrażenia równe 3/6/9/12/15/18/21/24/27/30% siły armii stacjonującej na danym piętrze i TrapsZwiększa siłę armii stacjonującej na danym piętrze o 3/6/9/12/15/18/21/24/27/30%) i rozmieścić do siedmiu oddziałów krasnali. Istnieje poziom "zerowy", czyli brama, na której możemy ustawić naszego bohatera, by swą armią chronił kurduplom piwsko kobiety i dzieci.
Budowa pułapek przebiega kolektywnie, to jest każdy członek Sojuszu może, a nawet powinien wysłać jakąś paczkę surowców na daną pułapkę do Fortecy. UWAGA! Zasoby wysłane ponad miarę znikają na czarnym rynku w tajemniczych okolicznościach.
Koszt | Antimagic | Ballista | Traps |
---|---|---|---|
1 | 3 | 50 | 50 |
2 | 4 | 55 | 55 |
3 | 5 | 60 | 60 |
4 | 7 | 70 | 70 |
5 | 10 | 90 | 90 |
6 | 14 | 110 | 110 |
7 | 19 | 140 | 140 |
8 | 25 | 190 | 190 |
9 | 32 | 250 | 250 |
10 | 40 | 320 | 320 |
O armii krasnali
Istnieją dwa sposoby na wsparcie fortec. Są to SacrificeWysłanie swych własnych jednostek na dane piętro, by złożyć je w ofierze, a żądne krwi i złota krasnoludy pojawią się. Ta metoda najprzydatniejsza jest w początkowej fazie gry, gdyż ilość oddziałów przyzwanych tą metodą maleje wraz ze wzrostem armii na danym piętrze i Wysłanie zzipowanych krasnaliArmię tą możemy "wykopać" z głębin Vestiges. Warto dodać, że 66% krasnoludów pojawiających się dzięki poświęceniu ma typ zgodny z oddziałem poświęconym, zaś reszta - przeciwny.
Absolutnie nieprzydatne, a wręcz marnotrane jest inwestowanie w więcej niż jedno piętro (zarówno pod względem armii, jak i pułapek). Po co wpuszczać mroczniaki wyżej, jak można dać im zdecydowany odpór już na bramie?
Jak przebiega atak? Z danego rifta wybiega sobie chyżo bohater mroczniaków (którego siła zależy od siły rifta, a więc również od siły okolicznych zamków) i ze swą armią dąży do wycięcia w pień załogi pobliskiej fortecy (ciekawostka: podlega on normalnym prawom ruchu bohaterów, a więc musi odbywać halty).